Update 6.0 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu Update 6.0 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu

Update 6.0

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is alweer 2 weken geleden dat ik iets van mij heb laten horen. En daar heb ik mijn reden voor, ik wist niet zo goed wat ik moest vertellen. Het liep namelijk allemaal niet zo lekker op stage, en daar wilde ik jullie niet mee lastig vallen maar aangezien dat nu (denk ik) is opgelost, kan ik het wel vertellen. Ik ben ondertussen alweer zo ongeveer 6 weken stage aan het lopen. In die 6 weken heb ik zo ongeveer alleen maar het zelfde tot niks gedaan. Ik werkte voornamelijk op kantoor aan een opdracht, wat ik eigenlijk na dag 1 al af had… Er moest steeds iets kleins aan veranderen, maar daar kreeg ik dan de hele dag voor.. Ook moest ik af en toe mee naar een meeting, vaak zat ik er dan alleen maar bij of ik heb soms ook gewoon op de gang zitten wachten. In het begin was alles nieuw dus interessant maar het bleef hetzelfde. Kortom ik deed niet zoveel, en dat wat ik deed is niet mijn ding. Vaak kreeg ik ’s ochtends ook een berichtje dat ik later mocht komen of dat ik onverwachts thuis mocht blijven. Dit is niet mijn manier van werken en ik kwam dus steeds vaker chagrijnig thuis vanuit mijn stage. Dit is niet wat ik wilde, hiervoor ben ik niet gekomen!! Daarom heb ik maandag al mijn moed bij elkaar geraapt en ben met mijn begeleider gaan praten. Hij vond het heel goed dat ik het aangaf, dat ik voor mezelf op kwam. Maar volgende week begint het echte werk! Ik moet zeggen dat ik hier nog een beetje wantrouwig in ben, omdat hij me al zoveel beloofd heeft. Maar ik geef hem nog een kans! Volgende week begint het dus echt volgens hem. Dan ga ik op een speciale school werken waar jongeren als laatste kans heen mogen voordat ze de gevangenis ingaan. Ik krijg daar 4 meiden die ik moet begeleiden, het is een project voor de komende 10 weken. Erg spannend, maar eindelijk iets wat een beetje in mijn straatje ligt!
Verder was ik ook druk aan het solliciteren voor een baantje, want geld is ook welkom! Helaas viel me dat nog best wel tegen en kreeg ik niet veel respons op mijn vele sollicitatiebrieven en CV’s. Gelukkig had ik gister een gesprek bij het Qtheatre, en dinsdag mag ik beginnen! Ik moet de mensen welkom heten, ze naar hun plek wijzen, een praatje maken en alle andere klusjes die daar bij horen. De mensen lijken me erg aardig en dit baantje is goed te combineren met stage zodat ik in de weekenden evengoed vrij ben om leuke dingen te ondernemen:).
Want dat doe ik natuurlijk ook nog steeds, zo heb ik bijvoorbeeld al in de zee gezwommen. En dan zullen jullie misschien denken, oh lekker! Ja maar het is hier nog helemaal geen zomer, dus zo lekker was het niet. Het komt, donderdag avond gingen we even een biertje doen bij het Belgische bier café en daarna sloten we ons aan bij de pubcrawl, daar kwam het geweldige idee om de volgende dag te gaan zwemmen, en zoals beloofd zijn we de volgende dag de zee in gerend, en er ook heel snel weer uit.
Ondertussen ben ik hier ook al een paar keer uit geweest, en dat kan hier heel goed! Heb al verschillende leuke gekke avonden mee gemaakt! Alleen zou ik eigenlijk mijn kledingstijl aan moeten passen, want wie gaat er nu uit in een lange broek en op all stars? Hier loopt iedereen rond in een té kort jurkje met té hoge hakken.. Nou daar begin ik nog even niet aan hoor. Vooral die hoge hakken is hier niet zomaar iets met die bergen. Ik ben afgelopen zondag samen met Fraukje naar Rangitoto geweest, nou na zo’n dag voel je je benen wel hoor.
Rangitoto is een eiland, bestaand uit een vulkaan. We hadden super mooi weer, maar het was ook super mooi! Het was zo bijzonder om te zien. Sommige plekken waren helemaal zwart van de lava stenen, maar daarom heen was het dan weer zo mooi groen! We zijn ook een stukje lava grot in geweest, en pas op voor je hoofd! Daarna zijn we naar de top van de vulkaan gelopen, en daar was natuurlijk ook weer een adembenemend uitzicht! Daar kan ik nog steeds geen genoeg van krijgen!
Nou ik denk dat ik jullie zo wel weer genoeg updates gegeven heb. Hoe het afloopt met stage en of mijn baantje een beetje bevalt horen jullie de volgende keer! Of misschien ook niet, want ik ga dit weekend surfen dus misschien word ik wel opgegeten door de haaien… haha

  • 10 Oktober 2013 - 10:20

    Annette:

    Leuk om weer iets te lezen, jammer dat je stage tot nu toe niet is wat jij in je hoofd had. Hopelijk gaat daar dus nu na je gesprek verandering in komen. Top dat je een "bij"baantje hebt gevonden!
    Succes daar en we wachten je volgende bericht weer af. :)
    Groetjes vanaf de wipbruglaan

  • 10 Oktober 2013 - 11:09

    Pap En Mam:

    Ik hoop dat de haaien niet van Nederlands vlees houden!

  • 10 Oktober 2013 - 14:19

    Melissa:

    Wat jammer dat je stage in het begin tegen viel Jan!
    Hoop echt dat je vanaf volgende week je plekje kan vinden daar, dat zou wel fijn zijn!

    Lekker genieten zo te lezen, doe je goed!
    Succes met alles!

  • 13 Oktober 2013 - 20:03

    :

    Zo merk je in ieder geval wel dat op een kantoor zitten dus echt niks is.
    Ik duim voor je dat het vanaf volgende week super mega fantastisch vet gaat worden
    Xx

  • 24 Oktober 2013 - 01:06

    Saskia:

    Succes Janneke met de stage de komende periode. Hopen dat het beloofde nu ook werkelijkheid wordt en jij je talenten kunt inzetten.
    Wat mooi dat je steeds zoveel onderneemt in je vrije tijd, geweldig.
    Geniet van je verblijf en maak er het beste van.
    Groetjes vanuit Opmeer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 12644

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: