Alleen maar leuke dingen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu Alleen maar leuke dingen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu

Alleen maar leuke dingen

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

12 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Ik vind het ten eerste hartstikke leuk dat jullie mijn blog lezen, en zo af en toe een reactie plaatsen, dat vind ik erg leuk om terug te lezen:).
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, en in die tussentijd zijn er veel leuke dingen gebeurd. Ik ben twee keer een weekendje weg geweest.

3 weken terug, samen met Fraukje en een campertje. We vertrokken vrijdag middag op weg naar het noorden, in Mangawhai hebben we een camping midden in het bos, 5 kilometer van de verharde weg af gevonden. Toen we aankwamen was het al donker en de weg erheen was dan ook wel even spannend over de slingerende onverharde wegen. De volgende ochtend toen we wakker werden genoten we dan ook volop van de natuur. 20 minuutjes lopen vanaf de camping was het strand, dus daar gingen we natuurlijk even een kijkje nemen. En zoals verwacht, was het er erg mooi. Maar we konden niet te lang blijven want er stond nog meer op de planning voor de zaterdag. We gingen namelijk naar een festival “weekend with friends”. Dit lag vlakbij de camping waar we overnacht hadden, ook in the middle of know where. De sfeer was er echt fantastisch, super relaxed en heerlijke muziek. Hier hebben we ons campertje weer neergestald en een lekker borreltje gedronken. De muziek duurde van 4 tot 4 (24 uur lang) Maar daartussen hebben wij wel even geslapen hoor. Zondag middag hebben we alles weer ingepakt en hebben we het super gezellige sfeervolle festival terrein verlaten om verder te reizen naar Whangarei Heads. Ook hier hadden we weer een hele vervelende camping gevonden, een punt land midden tussen de zee. Omdat we toch wel een beetje moe waren hebben we het niet al te laat gemaakt en zijn we “lekker” gaan slapen. “Lekker” tussen haakjes, want dat viel toch wel een beetje tegen in zo’n campertje waar je op van die kussens moet slapen die steeds uit elkaar schuiven waardoor ik steeds in een gat lag, haha.De volgende ochtend werden we weer fris en fruitig wakker en hebben wij een wandeling gemaakt van maar liefst 4.5 uur door een berg met een fantastisch uitzicht. Af en toe vroegen we ons af of we nog wel op het pad liepen, maar aangezien alles eromheen nog dichter begroeit was, moest het wel zo zijn. Het was dus erg avontuurlijk, maar wat een uitzicht hadden we! Na deze intensieve dag vonden we dat we wel een goede maaltijd hadden verdiend dus hebben we ons zelf getrakteerd op een heerlijk uitetentje. Daarna zijn we weer een stuk gaan rijden, weer richting Auckland. Ongeveer halverwege zijn we bij Ruakaka op een camping gaan staan, ondertussen was het alweer donker en keken we een groot zwart gat in. De volgende ochtend bleek dit de duinen en de zee te zijn . Dus hier hebben we ons laatste ochtendje nog heerlijk doorgebracht. ’s Middags moesten we de camper helaas weer inleveren en zat ons eerste echte avontuur erop. En we hebben het dit weekend niet vaak genoeg kunnen zeggen: “wauw wat is het hier mooi!” Elke keer weer.

Ook voor dit weekend stond er een avontuurlijk programma klaar. Vrijdag middag ging ik samen met Fraukje, Céline en Rieky met een autootje naar Whangarei. Hier hebben we heerlijk overnacht in een appartementje. Zo’n motel die je altijd in horror films ziet, waarbij er een man met een beitel de deur inslaat, zo zag het er een beetje uit. Maar gelukkig was het geen horror film en hebben wij van niemand last gehad. Zaterdag ochtend stond de wekker al vroeg want parapapa… we gingen Skydiven!! Echt zenuwachtig was ik niet, maar de vliegtuig vlucht naar 4 km hoogte duurde toch wel erg lang, en op het moment dat dan het deurtje open ging, dacht ik het waait wel erg hard, doe maar weer dicht. Maar eenmaal boven is er geen weg meer terug, dus hup voeten het vliegtuig uit, en hup daar gingen we. En wat heb ik gegild!!! Maar wat was het gaaf zeg! Echt een hele ervaring die ik zo nog een keer zou doen! Dat gevoel dat je gewoon met 230km/uur naar beneden valt, dat is zo gaaf!! En dan dat uitzicht, echt fantastisch! Ik zou het iedereen aanraden. Nadat we een beetje bijgekomen waren zijn we naar Waipu gereden, hier hadden we een klein hotelletje gevonden voor de aankomende nacht. Op het bordje zagen we dat het strand 1 km verderop was, dus we besloten lekker naar het strand te lopen om daar vervolgens lekker niets te doen en bij te komen van onze enorme adrenaline kick. Maar helaas, toen na de zoveelste bocht het strand nog steeds niet in zicht was, besloten Rieky en Céline de auto maar te gaan halen, en dit was maar goed ook want het bleek 11 km te zijn ipv 1 haha. Volgende keer toch maar iets beter kijken. Aangezien de keuken in het hotel niet meer was dan een magnetron besloten we naar het gezelligst uitziende restaurant te gaan in het dorp, dat was niet zo moeilijk want er was er maar een. En hoe uitgestorven het buiten ook was, het was toch druk binnen. We vroegen ons echt af waar al die mensen in hemelsnaam vandaan kwamen. Maargoed maakt ook niet uit onze pizza was erg lekker!’s Avond hadden we nog lekker in de lounge gezeten van het hotel en enorm gelachen want we gingen onze foto’s en video’s terug kijken van het skydiven. Ook was er een massagestoel aanwezig waar iedereen even graag in wilde zitten. Ik had echt een onwijs zere rug en was dus heel blij dat die eindelijk weer een keer gemasseerd werd, ik was niet weg te slaan uit de stoel. De volgende dag deed mijn rug echter zeerder dan de dag ervoor en vroeg ik mij af of mijn rug nog steeds pijn deed, of dat hij nu pijn deed van de massagestoel.. haha oeps.
Ook op zondag stond de wekker weer vroeg want.. we gingen snorkelen! En natuurlijk had de zon het aflaten weten, en was het zelfs met twee wetsuits over elkaar aan nog veelste koud in de zee. Maar dat was dan maar even jammer want het was wel heel gaaf! Heel veel visjes gezien, maar ook echt mega vissen en echt een krab, ik wil niet eens weten hoe groot die echt was aaaaah! Toen we weer terug naar huis reden kwam de zon tevoorschijn en werd het warm, dus besloten we nog even een tussenstop op het strand te houden om even lekker door te warmen. Daarna de auto weer ingeleverd, thuis even snel wat eten en douchen en toen weer door naar mijn werk.
Voor de musical liefhebbers onder ons: Chicago draait op het moment, en die is echt fantastisch! Waarschijnlijk kan ik de show straks dromen, want hij draait 2 maanden lang 6 keer per week. Maargoed ik vind het leuk werk om te doen. Ik hoop alleen op iets meer uren want iets anders heb ik nog steeds niet kunnen vinden. Want ondanks dat ik bijna iedere avond werk, wil ik er nog wel wat voor overdag bij.

Nou dit was weer een update vol leuke dingen, en daar laat ik het hier nu ook bij, tot de volgende keer!:)

  • 12 November 2013 - 21:10

    Paps En Mams:

    Wij krijgen steeds meer zin om al dat moois in het echt te zien en te beleven.
    Nog ongeveer 6 weken... Groet Pap en Mam

  • 12 November 2013 - 21:41

    Ilse:

    Wauw Jans wat een gaaf verslag, kan echt merken dat je super aan het genieten bent!! En dat skydiven... Wat een lef, super!
    Hoop dat je stage nu wat beter gaat. Ik wacht met smart op het volgende verslag!#
    Dikke kus,
    Ilse

  • 12 November 2013 - 22:05

    Annette En René:

    heerlijk om te lezen en NEE ik ga niet skydiven maar René gaat zo met je mee :).
    Maar geweldig wat je allemaal onderneemt.
    We wachten je volgende activiteiten af,
    Groeten van uit het frisse, natte maar evengoed gezellige wipbruglaantje

  • 13 November 2013 - 08:42

    Romy:

    Heee Jans!
    Wat een mooi een leuk verslag weer!
    En die foto's ook....ik geniet er van, net zoals jij.
    Geniet ervan en tot spreeks♡.
    xxxxxx

  • 13 November 2013 - 11:13

    Kirsten:

    Erg leuk om je te verslagen te lezen, Janneke. Wat een avontuur! Nog heel veel plezier!

  • 17 November 2013 - 16:42

    Ida:

    .
    Wat doe jij een leuke dingen op mijn verjaardag !! En dan evengoed nog even aan mij denken super
    Lees zo wel dat je onwijs geniet. groetjes

  • 30 November 2013 - 13:54

    Jack En Agatha:

    Geweldig hoor wat je allemaal meemaakt Jans. Het zal af en toe wel effe spannend wezen dat geloof ik meteen.Heel leuk om te lezen en succes verder met het zoeken naar een stageplek, heel veel groeten van ons

  • 03 December 2013 - 18:55

    Afra Vd Veen:

    Hallo Janneke
    Wat een avonturen beleef jij zeg. Onwijs leuk om dit allemaal te lezen. Jammer dat je stage niet goed is verlopen, maar je hebt gelukkig werk en veel lol.
    Groetjes van Afra en Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 12616

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: