Kia ora - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu Kia ora - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu

Kia ora

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 September 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo Nederland, hier ben ik weer. Alles goed daar aan de andere kant van de wereld? Hier wel hoor! Vrijdag avond had ik een diner op mijn werk. Hier zou ik alle collega's leren kennen. Iedereen nam zelf wat te eten en te drinken mee. Aangezien het allemaal creatieve mensen zijn hier, maakte een paar muziek. Dit was erg leuk, alleen omdat het zo mooi was zat iedereen te luisteren in plaats van te praten, dus echt veel mensen heb ik niet gesproken.
Zaterdagochtend ging de wekker vroeg want om 8 uur moest ik klaar staan voor de bus. Ik heb namelijk een tripje gemaakt naar Rotorua samen met andere interns. De busreis duurde 3 uur, en we hadden een korte tussenstop in Hobbiton voor de the lord of the ring fans onder ons.
Tijdens de reis werden we verdeeld in de nummers 1 en 2, en gingen we speeddaten zodat we een beetje kennis konden maken met elkaar. Met dit nummer was je ook meteen in een groep ingedeeld, de nummers 1 gingen als eerste luge riding, en de nummers 2 waaronder ik, gingen als eerste raften. We werden opgehaald met een busje, naar de plek van bestemming. Hier kregen we een wetsuit, schoentjes, reddingsvest en helm op. Nu werden we met het busje naar het water gebracht en ondertussen werden we een beetje bang gemaakt. Ik dacht echt waar ben ik aan begonnen... Eenmaal op het water viel het hartstikke mee. We hadden een hele leuke begeleider, die continu iets in het Maori's riep waarvan ik nog zo van plan was om het te onthouden, maar nu weet ik het niet meer...
Het was een fantastisch uitzicht tijdens het raften:) En op een gegeven moment kwamen we bij de 7 meter lange waterval aan. En we hebben het overleefd! de boot na ons was wel omgevallen, dus dat was leuk om naar te kijken, maar was toch wel erg blij dat ik in de boot was blijven zitten:)
's Middags gingen we met de gondel de berg op en dan rodelend naar beneden:)
Het is nog best fris hier in New- Zealand en met al dat water en boven op de berg had ik het echt heel koud! Toen kwamen gelukkig aan bij het hostel MET hotpool, wat ik dus niet heel vervelend vond. Dus daar ben ik even heerlijk door gewarmt. Toen ik weer een beetje op temperatuur was, zijn we naar de BBQ gegaan. Dit was echt de beste bbq ooit, niet dus. Er waren koude worstjes, brood en ketchup... Oja en een glaasje water erbij, ik was dus alweer erg snel afgekoeld.
'S avonds tijdens de L party, ik was verkleed als het licht, heb ik nog maar even een lekker patatje besteld.
De volgende ochtend gingen we naar het Maori Village. Het was leuk en leerzaam om dit te zien. Zij leven tussen de warm waterbronnen, hier koken en douchen ze ook mee. Alleen door die warmwater bronnen stinkt het naar rotte eieren:(!
's Avonds was ik veilig thuis aangekomen en vandaag ben ik mijn 2e stage week alweer begonnen.

  • 16 September 2013 - 06:52

    Annette:

    wij zijn ook blij dat jij in de boot bent blijven zitten! Hebben weer genoten van je verhaal.
    Groetjes van de westers

  • 16 September 2013 - 13:01

    Astrid:

    Mooie avonturen weer Jans! Leuk dat je ons op de hoogte houdt. Veel plezier weer deze week. Heb je al veel coole surfdudes ontmoet of wonen die ergens anders? x

  • 16 September 2013 - 19:36

    Romy:


    Leuk avontuur weer, Jans! Ik zie je al helemaal gaan, hahaha!
    Succes deze week en tot spreeks! XXXX

  • 17 September 2013 - 09:57

    Ida:

    Leuk Janneke dat we alles zon beetje bij kunnen houden .
    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt, wachten weer op het volgende verslag , voorzichtig , geniet,en heb veel plezier gr

  • 19 September 2013 - 21:06

    Spaanders:

    hoi Janneke, Leuk om je verslagen te lezen! Groetjes vanaf de Wip.

  • 19 September 2013 - 22:15

    Mariette:

    hoi Janneke, leuk om wat te lezen en wat een mooie foto's.
    blijf genieten!!

  • 23 September 2013 - 12:22

    Joke :

    Hoi Janneke, we zijn jaloers op je hoor, lijkt me schitterend daar wat een mooie natuur! Geniet ervan en succes met je stage.

  • 15 December 2013 - 17:36

    Aat Koning:

    Janneke .ik lees steeds jou verslag, die ik byzonder leuk en duidelijk vind,heel beeldend vertelt

  • 15 December 2013 - 17:44

    Aat Koning:

    Graag wil ik je nog een goeie tijd wensen in Nieuw Zeeland, vooral als je ouders er zijn, geniet er samen maar lekker van!Dit wilde ik bij het vorige bericht zetten maar hij was al verstuurd.Verder wensen we je een goed uiteinde en een heel goed begin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 12643

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: