Janneke vermaakt zich wel hoor - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu Janneke vermaakt zich wel hoor - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu

Janneke vermaakt zich wel hoor

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

We zijn ondertussen alweer een week verder, en in die week is er natuurlijk ook weer een hoop gebeurd:)
Zo heb ik afgelopen week verschillende mensen ontmoet.
We zijn uiteten geweest met een groep stagelopers, en hebben dit afgesloten met een muziekje in de irish pub en vervolgens een jar gedronken in the globe.
Zaterdag avond hebben we gezellig met een paar meiden gegeten en zijn we daarna uitgegaan. Het is hier duur! Je betaald 8 dollar voor een wijntje, en ja ook 8 dollar voor een cocktail, dus dan is de keuze snel gemaakt..
We hebben het niet al te laat gemaakt, want zondag gingen we naar Waiheke Island. En dat is echt WOUW! Het mooiste plekje op aarde tot nu toe. We gingen naar Rocky Bay, en er was gewoon niks, niemand, NIEMAND! Alleen een prachtig uitzicht, en steeds weer een mooi stukje strand als je het hoekje om liep. Nadat Fraukje en ik bijna aan de overkant stonden, vonden we het wel mooi geweest. En toen bleek de bus pas over ander half uur te gaan. En wat zei ik net? Er was niks, niemand.. en het werd donker.. We besloten om alvast een stuk te lopen. Daar gingen we dan de berg af, en het werd steeds donkerder, en we maakte elkaar steeds banger... Toen we bij de snelweg aankwamen besloten we dat het verstandiger was om daar te wachten in het bushokje.. Ojee een auto stopte, nu worden we ontvoerd, dit was het dan.. Maar nee gelukkig ging de auto weer weg. Na 3 kwartier wachten was de bus daar dan. En natuurlijk was het een typische kiwi buschauffeur die zich al zorgen om ons maakte omdat we niet bij de bushalte waren. We hebben het overleefd, en het was het waard, want WOUW wat is Rocky Bay mooi, als het zomer is gaan we zeker terug naar Waiheke Island:)

Ondertussen heb ik ook mijn stagebegeleider ontmoet en alweer 2 dagen "gewerkt". Mijn begeleider is echt heel cool. Hij is heel relaxed en heeft er vertrouwen in dat het wel goed komt.
Wat wel even nieuw is, ik ben hier totaal in een theaterwereld beland! Wat ik echt super gaaf vind! Ik heb vrijdag een hele rondleiding gehad door het theater, en mag daar nu ook gratis naar voorstellingen. Vandaag heb ik een of andere world famous John ontmoet waar we een meeting mee hadden om 11 uur 's ochtends, met een wijntje erbij.. Ja want de kiwi's houden van eten en drinken heb ik geleerd.
Eind november is er een performance van de groep waar ik mee kom te werken. Ik krijg drie personen onder mijn hoeden, ik ben verantwoordelijk voor wat hun in die show gaan neerzetten! Dus dat is spannend, aangezien ik nog nooit echt zoiets gedaan heb. Ik heb wel gewerkt met persoonlijke verhalen, en dit omzetten in een theaterstuk, maar dit was voor de klas, niet voor 4000 mensen!?!?! Maar ik vind het een hele eer, en wil er iets gaafs van maken!
Morgen ga ik beginnen met het bedenken hoe ik dit ga doen..
Dus voor nu laat ik het hier maar even bij, en tot snel:)!!

Oja wat ik ook nog even wilde zeggen, er zijn hier veel straatmuzikanten, en niet zoals die in Nederland die de hele dag door hetzelfde spelen, maar echt goede, echt leuk om naar te luisteren, ik word er zo vrolijk van:)
Net zoals alle aardige kiwi's hier:)! (Ja zo noemen ze zichzelf ook hoor)

  • 10 September 2013 - 18:48

    Pap, Mam, Bart En Iris:

    Jann, je kan altijd nog reisverslaggeefster worden, je schrijft echt super.
    Wat een mooie foto`s. Gaan wij dat ook nog zien als wij komen? xx P, M, B, I.

  • 10 September 2013 - 23:04

    De Beerepootjes:

    Hi Janneke of Jans zoals je nu schijnt te heten.
    Met heel veel interesse gaan we je volgen.
    Geniet er van want hoe het ook zal uitpakken: op deze tijd kun je heel lang 'teren' als je weer terug bent in ons koude kikkerland.

  • 11 September 2013 - 09:02

    Sanne Puts:

    Waiheke nu al het mooiste plekje op aarde.. wacht maar tot je het zuider eiland ziet :)

  • 12 September 2013 - 19:00

    Saskia Kuin:

    Dag Janneke,
    Ook je oude juffie gaat je blog volgen hoor! Het klinkt allemaal erg goed en positief. Het enthousiasme bruist van het papier. Geniet ervan, veel plezier, en succes met je projecten.
    Het gaat je zeker lukken.

  • 12 September 2013 - 21:05

    Agatha En Jack:

    Hee Jans wat zit je daar goed zeg, ziet er mooi uit en nu al spannende verhalen ook! Veel succes en lekker genieten, groetjes van de besjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 12624

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: