Welcome to Chinatown - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu Welcome to Chinatown - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu

Welcome to Chinatown

Door: Janneke Groen

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

De vlucht is goed verlopen, met 4 warme maaltijden in 24 uur terwijl ik alleen maar op een stoel zat, had ik meer dan genoeg te eten gehad. En ook films kon ik in overvloed kijken. Slapen heb ik gelukkig ook nog gedaan.
Eenmaal aangekomen in New- Zealand ging alles goed bij de douane en ben ik met de shuttle bus de halve stad door gereden en uiteindelijk bij mijn appartement aangekomen. Daar had ik een late check in, alleen was dat niet helemaal goed doorgekomen, dus de man van de receptie moest ik helaas wakker bellen.
Mijn kamer is best klein, maar er staat een bed, een kast en een bureau (waar ik ook aan moet eten, want verder kan ik nergens zitten). De keuken en de douche zijn echt heel klein, en mijn servies is compleet voor 1 persoon. Dus wie er wil komen eten, moet zelf even zijn bord en bestek mee nemen.
Mijn huisgenootje is een Chinees compleet met Swarovski nagels, maar ze leek me wel aardig. Eenmaal buiten leek het wel of ik niet in de goede stad ben aangekomen, de Chinezen zijn namelijk OVERAL!! En nee het zijn geen toeristen, ze "studeren" hier en zijn hier blijven plakken, want ze hebben de halve stad overgenomen. Kleine tegenvaller omdat ik dit totaal niet had verwacht, maar het zal vast wennen.
Mijn goede voornemen om hier te gaan fietsen, daar heb ik me al snel op bedacht. Want alleen de heuvel naar mijn appartement is al te steil om vooruit te komen.
Zaterdag heb ik samen met Fraukje (vriendin van school, die toevallig naast mij woont) de stad een beetje verkend en hebben we de hoognodige spulletjes gekocht.
De stad is heel mooi!
Zondag zijn we samen met de boot naar Devonport gegaan waar we een fantastisch uitzicht hadden over Aukland. Hier stond je opeens vanuit de drukke stad midden in de natuur!
Een sport heb ik hier ook al gevonden, Jas aan, Jas uit heet het. Het temperatuur verschil is hier namelijk groot en veranderd echt heel snel.

Voor diegene die het willen weten, mijn adres is:
9G2 Janneke Groen
15 Whitaker Place
Auckland
Grafton
1010

(Die letters moeten voor mijn naam want dat is mijn kamer nummer!!)

Nou dit was mijn eerste update, Groetjes aan Nederland en tot snel

  • 02 September 2013 - 05:44

    Fraukje:

    Heeee! Jattert! zomaar mijn quote van topsport jatten haha :p.
    Leuk verhaaaaaal, tot straaaaks (vind ik)

  • 02 September 2013 - 07:13

    Annette:

    Goed om te lezen dat je een goede reis hebt gehad.
    en ja je moet ergens mee je conditie op peil houden dus als dat met je jas kan.....
    groetjes van de westers

  • 02 September 2013 - 13:17

    Barb:

    Hahaha nou spannend jann. Miss kun je wel een kiwi zoeken die al wat ervaren sporter is? En die jou wil helpen. Geniet ervan. Xxbarb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 12646

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: