Living the good life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

In mijn laatste verslag schreef ik dat ik niet veel bijzonders had meegemaakt omdat ik even aan het sparen was zodat ik weer leuke dingen kon gaan doen. Dus daarom nu een nieuw verslag vol leuke dingen en nieuwe avonturen.

Het begon 14 december, Fraukje en ik gingen 2 daagjes weg. Auto geboekt en hop naar The bay of Plenty. Aangekomen bij Mt. Manganui was de zon heerlijk warm en konden we het niet laten om hier een fotoshoot met kerstmuts op in de zee te maken. Toen we de zon op een gegeven moment erg voelde branden hebben we een gezellig terrasje opgezocht om daar een lekker hapje te eten. Toen we weer vol energie zaten en de zon al iets koeler werd zijn we een mooie wandelroute gaan lopen, de Mauao Mount op. En als je de een berg oploopt kom je er altijd achter dat de zon toch nog best wel warm is, haha. Maar natuurlijk was het het waard, want zoals altijd was het uitzicht weer adembenemend. We hebben onze wandelroute vervolgd terug naar de auto, toen zijn we naar Tauranga gereden waar we een hostelletje op hebben gezocht. Een prima kamer met wat spinnen als gezelschap, ja wat wil je als de eigenaar een vrijgezelle man is, en ook in het hostel woont. Die heeft die spinnen natuurlijk nooit gezien, maargoed verder was er niks op aan te merken want hij wilde ons echt met alles helpen. ’s Avonds zijn we nog naar de boulevard gelopen en hebben nog een heerlijk biertje gedronken op het terras.
De volgende ochtend zijn we rustig wakker geworden en lekker rond geslenterd door Tauranga. Daarna met de auto naar de Mc Laren Falls gereden waar we een heerlijke middag gehad hebben. En ook al zat de zon ondertussen al achter de bergen, we hebben ons evengoed gewaagd aan een heerlijke duik in de rivier bij de watervallen. Dit was heerlijk verfrissend en hierna zijn we dan ook richting huis gereden. Onderweg nog even een eetstop gehouden bij de indiaan, wat erg lekker was.

Terug in Auckland, terug naar het normale leven. Mijn laatste weekje werken! Zaterdag middag 21 december was de laatste show van het seizoen, dus ook mijn laatste werkdag. Ik heb echt een super tijd gehad bij het theater! Terug uit mijn werk snel mijn tas ingepakt en toen gingen we alweer weg! Lekker een paar daagjes Paihia met Fraukje. We dachten we zijn nu al een tijdje hier en aan het reizen, laten we ons dan nu ook maar eens aan zo’n gezamenlijke slaapkamer wagen, nou dat hebben we gedaan… Hebben we 3 nachten op een 6 persoonskamer gelegen, met zijn 2e haha, zul je altijd zien. Gelukkig wel een super hostel en we hadden al snel een groepje gevormd met wat andere, daarmee hebben we ook het wilde nacht leven van Paihia ontdekt. Nou laat dat wilde maar weg, 1 kroegje met voornamelijk pooltafels. Maar als je met leuke mensen bent maakt het niet uit waar je bent, dus evengoed een heerlijke avond gehad!
Zondag was onze reisdag, we wilde namelijk naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van New- Zealand, maar dat ligt zelfs vanaf het dichtstbijzijnde plaatsje nog enorm ver! Dus we waren goed voorbereid, en aangezien het hier overal even mooi is was het geen grote straf om zolang in de auto te zitten. Het was niet super mooi weer, maar toen we bij Cape Reinga aankwamen trok opeens de hele lucht open! Wat een mazzel toch weer! Daar konden we zien hoe de Tasman Sea en de Pacific Ocean elkaar ontmoeten. Zo bijzonder om te zien! Op de terug weg nog even een tussenstop gehouden bij de woestijn. Woestijn? Ja woestijn. Opeens tussen de bossen liggen mega zandbergen!
’s Avonds redelijk optijd naar bed want de volgende ochtend werden wij alweer om kwart voor 8 bij de haven verwacht, een dolfijnen cruise stond op de planning! En die hebben we gezien, wat een prachtige beesten zeg!! ’s Middags hebben we een rondje gelopen in het oudste dorpje van New Zealand, Russell. Hier hebben we ook lekker aan het water gezeten om even door te warmen, want op de boot waren we goed doorgewaaid! Terug in Paihia hebben we nog een waterval bezocht en daarna zijn we even lekker gaan luieren bij het zwembad. ’s Avonds nog heerlijk bij de boulevard gezeten genietend van de ondergaande zon en een gitaar muziekje op de achtergrond, wat hebben we toch een zwaar leven!

Een zwaar leven hebben we zeker, want de volgende ochtend moesten we optijd naar huis, omdat we ’s middags alweer opgehaald werden door familie van Fraukje waar we kerst zouden gaan vieren. Ik had nog niet eerder kennis gemaakt met deze mensen, maar het waren schatten van mensen. We werden heel hartelijk ontvangen en er was natuurlijk veelste veel eten. Er stond zelfs een pakje voor mij onder de kerstboom. We hebben een hele gezellige kerstavond gehad.
En als je kerst in New Zealand viert, moet je dat natuurlijk wel op het strand vieren, anders had ik net zo goed in Nederland kunnen blijven. Helaas regende het, en droeg ik net als dat ik thuis gedaan zou hebben een vest. Maar we gingen natuurlijk niet bij de pakken neer zitten. We stapte de campervan in, Fraukje, Gioya en ik. Op naar het strand, en toen we daar eenmaal kwamen scheen de zon, hebben we een heerlijke strandwandeling gemaakt, en lekker in het gras een kopje thee gedronken. Toen we weer wilde gaan begon het net weer te regenen, wat een timing! Toch nog kerst op het strand kunnen vieren!

Toen had ik even twee daagjes rust, want zaterdag eind van de middag was het zover, na vier maanden zag ik mijn ouders eindelijk weer! Na een grote omhelzing en een traantje zijn we met de bus naar de stad gegaan. Hier zijn ze hun appartementje ingetrokken, hebben we lekker wat gegeten en heel veel bijgepraat natuurlijk! En net als mijn eerste dag in New Zealand heb ik mijn ouders hun eerste dag ook meegenomen naar Devonport. En de dag erna naar Waiheke. Het is fantastisch dat mijn ouders hier nu zijn, erg leuk om ze alles te laten zien hier, wat voor hun heel bijzonder is en mooi, wat voor mij ondertussen al normaal is geworden.

Toen was het 31 december en moest oud en nieuw gevierd worden. Deze dag gingen we onze eigen weg, ik ging met wat Nederlanders bij iemand thuis BBQen en al haar huisgenoten en die hadden ook weer vrienden, erg gezellig dus! Na het BBQen gingen we naar een feest, eenmaal daar aangekomen vonden we dat 10 x niks. Fraukje en ik besloten terug te gaan. Heel Queenstreet over rennend door de drukke menigte om voor 12 uur terug te zijn. Ik heb nog nooit zo mijn best moeten doen om 12 uur te halen. Op hakken de berg op, het viel niet mee, maar we hadden het gehaald! Vanaf daar hadden we een fantastisch uitzicht op de skytower, waar als enige plek vuurwerk vanaf werd gestoken. Nog een erg gezellige avond gehad, en 1 januari moest het dan gebeuren. Ik heb het er al jaren over dat ik het een keer wil doen, dus dit jaar moest het er dan toch maar een keer van komen, de Nieuwjaarsduik! En net als met kerst zat het weer weer erg mee. Dikke grijze lucht en lekker wat regen, maar gelukkig was het water ongetwijfeld een stuk warmer dan de Noordzee. De Nieuwjaarsduik kan ik ook weer van mijn to do lijstje schrappen.
Ondertussen zijn mijn ouders voor 2 nachtjes bij mijn studentenhol ingetrokken, en zal ik ze vanaf zondag het echte New Zealand laten zien.

Dit was mijn verslag vol reisjes en leuke dingen, en vanaf nu zal dat vaak gebeuren. Straks lekker 10 dagen reizen met mijn ouders, en als die terug naar Nederland gaan, ga ik naar Wellington, hier zal ik een dagje verblijven om daarna met de boot naar het Zuidereiland te gaan, hier ga ik hoogstwaarschijnlijk naar Blenheim en bij een wijngaard werken.
Zo zie je maar weer, mijn stage was dan misschien een grote tegenvaller, maar ik denk dat het het beste was wat me hier kon overkomen. Ik heb er onwijs veel van geleerd, en ik heb nu de kans om onwijs veel leuke dingen te gaan doen.

Lieve mensen in Nederland ik wens jullie allemaal een heel mooi, gezond, gezellig, gelukkig 2014 toe!

Liefs, Janneke

  • 03 Januari 2014 - 08:45

    Annette:

    hoi, wat heb jij het daar toch vervelend :) ! Kerst op het strand, zijn jaloers op de temperatuur daar. Nu samen met je ouders vakantie vieren! veel plezier en lezen je volgende avonturen met je ouders wel.
    Voor jou en je ouders ook de beste wensen en dat je nog meer avonturen maag beleven in dit komende jaar.

    Groetjes van de westers
    p.s Iris en ook je broer zijn geslaagd voor oliebollen bakken, hebben ze uitgebreid geproefd :), waren erg lekker, het is dat dirk zijn buik vol zat, hij wilde er wel meer...











  • 03 Januari 2014 - 08:54

    Romy:

    Wauw! Wat een mooi verhaal! Super wat je allemaal meemaakt..heel veel plezier met je ouders. Groetjes xxx

  • 03 Januari 2014 - 20:56

    Agatha:

    Jé Janneke, ik denk dat je gelijk hebt dst het toch niet zo tegenzat met die stage. Nu kan je nog veel meer zien en avontuur op zoeken. Heel veel plezier samen met pap en mam! En daarna op je volgende avontuur, groetjes van de Besjes

  • 04 Januari 2014 - 17:09

    Ida:

    Janneke - Ans en Hans de beste wensen.
    geniet van jullie vakantie van elkaar en alle nieuwe indrukken.
    Wij lezen het weer
    groetjes

  • 05 Januari 2014 - 12:10

    Afra Vd Veen:

    Hallo Vakantievierders
    Wat een belevenissen allemaal Janneke.
    Samen met je ouders nog een paar weken genieten van al het moois wat daar is te zien. De beste wensen voor het nieuwe jaar en veel plezier nog.
    Groetjes van Afra en Rene

  • 07 Januari 2014 - 17:08

    Simone Spaander:

    Janneke, De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en doe je ouders de groeten. Alex heeft afgelopen zondag in de Noordzee gezwommen maar hij vond de temperatuur wel meevallen. :) Dus misschien dat je volgend jaar toch de noordzee moet proberen.

  • 10 Januari 2014 - 13:02

    Ans Groen:

    janneke wat een leuke verslagen we wensen jou en je vader en moeder ook een heel fijn 2014

    groetjes tante ans en ome jan

  • 12 Januari 2014 - 13:39

    Saskia Kuin:

    Je verhaal is prachtig en komt lekker enthousiast over, geweldig om te lezen. Het klinkt allemaal fantastisch. Wat heerlijk dat je ouders nu een tijdje met je mee kunnen reizen, een unieke ervaring volgens mij, top!
    Je plannen zijn groot en de tijd waarschijnlijk te kort, maar de beleving is intens.
    Janneke, geniet er nog lekker van en doe de groetjes aan je ouders!!
    Have fun!! ;-)

    Groetjes Saskia Kuin

  • 12 Maart 2014 - 13:44

    :

    Op die foto 'avondje op stap in paihai' zie ik maar 2 mensen met een drankje
    JAWEL JANNEKE EN FRAUKJE
    hehe ;) Goed bezig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 12611

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: