Een reisverslag vol:) - Reisverslag uit Waipara, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu Een reisverslag vol:) - Reisverslag uit Waipara, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu

Een reisverslag vol:)

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Waipara

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, de rede hiervoor is: het echte backpackers leven, dus geen internet. Maar ik zal beginnen daar waar ik de vorige keer geëindigd ben. Papa en mama op visite.

Zondag 5 januari konden we de campervan op halen, we gingen daar met de bus heen en al onze spullen (want ja ik moest mijn appartement uit en ik had natuurlijk weer veels te veel dingen dat ik persé niet weg wilde doen) een heel gesjouw, maar goed we waren heel aangekomen bij de camperverhuur. De standaard dingen even geregeld en uitgelegd en toen konden we gaan. Bbroem, bbroemm.. maar de motor startte niet.. haha een goed begin. Gelukkig was het snel geregeld en konden we dan eindelijk echt op pad!! Op weg naar onze eerste stop Tauranga. Gelukkig hadden we goed weer om onze reis te beginnen (lees de hele weg regen, haha). Maar niet getreurd in Tauranga aangekomen scheen de zon!! Heerlijke macaroni gegeten en toen stond onze eerste activiteit al op de planning! Kajakken tussen de glowworms. Het was goed geregeld, bij aankomst stond de wijn al klaar!! De glowworms waren fantastisch om te zien! Een sprookjesbos, maar dan in het echt! En ik had mazzel, ik zat samen met de instructeur in de kajak, dus ik mocht vooral lekker om me heen kijken! Een goed begin van onze reis!
De volgende ochtend weer vroeg op pad, onderweg heerlijk een ontbijtje gedaan in een park en doorgereden naar Whakatana. Hier een heerlijk relaxed middagje/avondje gehouden en mama en ik hebben een lekkere duik in het zwembad genomen.
Dinsdag stond er iets spannends op de planning, een bezoek aan White Island, een actieve vulkaan. Het was fantastisch, heel indrukwekkend en bijzonder! Zeker een aanrader;). Ook nog even een heerlijke verkoelende duik in de zee genomen en daarna was er een heerlijk verzorgde lunchbox voor ons.
On the Road again! Heerlijk genieten van het mooie weer, de fantastische omgeving, met de bergen, de vlaktes, de schaapjes, de bomen, de rivieren, de zee, de stadjes, en al dat andere moois!!
Waren we beland in Napier, donderdag een wijntour op de fiets. Pff, kan ik dat nog? Dat is bijna een half jaar geleden, fietsen... maar gelukkig ik kon het nog, zelfs met wat wijntjes op haha. 'S avonds heerlijk uiteten want van de macaroni hadden we ondertussen ook wel een beetje genoeg. De volgende dag verder gereden naar Lake Taupo waar we aan de overkant de sneeuw op de top van de Tongariro berg konden zien. 'S avonds voor de afwisseling maar weer macaroni gegeten ( ja daar had ik nou eenmaal nog veel van over, dus dat moest toch op). Maar zaterdag hadden we onszelf op een heerlijke pizza aan het meer getrakteerd. Dat is nou het echte goede leven!
Zondag was een geiser dag, en dat was amazing!! Zo fantastisch om het water dat uit een krater gespuwd wordt te zien, de modder baden, waar het modder omhoog borreld en blobt door de warmte en dan al die kleuren in de grond. Gewoon fantastisch, en moeilijk te beschrijven. Alweer door naar onze laatste bestemming, Rotorua. Dít was de perfecte plaats voor mij aangezien het hier in Nieuw-Zeeland 's avonds aardig afkoelt. Maar Rotorua is het geiser dorp. Dus als ik boven de put ging zitten, bleef ik lekker warm:), omdat de warmte erdoor heen kwam. Hier hebben we ook een Maoricultuurdorp bezogd. Mama en ik hebben nog meegedaan aan wat dansjes, dat was wel lachwekkend. Verder genoten van de shows die ze gaven en heerlijk op zijn Maori's gegeten. Dít wordt gekookt in de grond.
Helaas het is alweer dinsdag, de laatste dag. Tijd om terug naar Auckland te rijden.
Hier nog 2 daagjes met pap en mam doorgebracht, alle spullen gepakt en toen was het tijd om weer gedag te zeggen. Dat was wel even moeilijk, moeilijker dan toen ik weg ging uit Nederland gek genoeg. Dus wat traantjes gelaten, een laatste zwaai, en toen stond ik er weer alleen voor.

Daar stond ik dan helemaal alleen met mijn backpacktas, mijn gedachte vol mooie herinneringen, klaar voor mijn volgende avontuur! 'S avonds om 8 uur vertrok mijn bus vanuit Auckland naar Wellington. Ik was lekker moe en heb de hele reis geslapen, 's ochtends om 7 uur stond ik in Wellington! Daar een lekker toeristisch dagje gehouden en hotspots bekeken. Lekker op tijd naar bed, want de volgende ochtend moest ik om 7 uur alweer naar de boot , zodat ik mijn reis op het zuidereiland kon vervolgen. De bestemming was: Blenheim. Hoe vrolijk en optimistisch ik was in Wellington, hoe zenuwachtig en onzeker ik was in Blenheim. Hier zou ik gaan werken, nieuwe mensen ontmoeten..
Even 3 keer diep ademen, en toen naar binnen bij de backpackers. Een aardige jongen hielp mij, wees mij de weg naar mijn kamer (gedeeld met 4 andere jongens, ja das wel even wat anders dan mijn kamertje in Auckland), liet de keuken, douches, en tuin zien.
De mensen waren erg aardig en al snel deed ik mee met de spelletjes en was ik uitgenodigd voor het Duitse diner die avond. Het viel dus toch allemaal wel mee. Behalve dan dat ik hoorde dat het werk niet echt mee viel. Er wordt veel beloofd, maar weinig waar gemaakt, meer als de helft zat al een week op werk te wachten, dit deed de moet me weer een beetje in de schoenen zakken.. en ze hadden gelijk, op maandag vertelde ze me dat ze misschien dinsdag werk voor me had, op dinsdag werd het al misschien volgende week, daar wilde ik niet opwachten...Er was niks te doen in Blenhem, en niks te zien. Het enige hoogtepunt was de bieb met een half uur gratis Wi-Fi. En hoewel de mensen in de backpackers super aardig waren, de dagen duurde lang en tranen rolde over mijn wangen, dit was niet hoe ik het in gedachte had...
Woensdag was ik al vroeg wakker, het regende, wat moest ik nu in hemelsnaam weer de hele dag gaan doen? Ik besloot er toch maar uit te gaan, en daar trof ik Aude en Claire aan in de keuken. Ze zouden vandaag vertrekken naar Nelson. Aude zei dat ze nog een plekje over had in de auto, dus als ik mee wilde... En ja dat wilde ik heel graag, ik zou het hier toch geen week nog vol kunnen houden. Dus daar gingen we dan, auto volgeladen en met zijn 3e op weg naar Nelson. We stopten bij een mooie camping langs de river. Tentje opgezet en wat eten bereid. Dít was het goede leven, zo zag ik mijn reis meer voor me. Maaaaaar niet alleen maar weg dromen, de volgende dag naar de bieb opzoek naar een baan. En na wat zoeken, gevonden!! Aankomende maandag konden Claire en ik beginnen met werken op een wijgaard! Whoehoe super blij natuurlijker en... dat betekent dat we nog lekker een paar dagen vrij waren. Dus besloten we nog 2 nachtjes op dezelfde camping te blijven. Lekker zwemmen in de rivier en een paar mooie wandelingen gemaakt.
Vrijdag was het tijd om afscheid te nemen van Aude, en dat betekende dus ook van de auto.. Gelukkig was Claire een ervaren hitchhiker, en zij zou mij wel even leren hoe dat moest. Met onze duimen omhoog stonden we langs de weg, te wachten tot we opgepikt werden. Een beetje spannend vond ik het wel, maar ook wel een hele ervaring! Na niet al te lang wachten werden we opgepikt door een vrouw en 3 honden, op de achterbank gepropt en een hijgende hond in onze nek op weg. Ze dropte ons af in Blenheim en daar kregen we een lift van een totaal tegenovergesteld persoon. Zakenman, schone glanzen auto.. ach alles heeft wat, en al die ververschillende liften is erg leuk om mee te maken! In Kaikoura was onze stop voor vandaag. Een hostel opgezocht en lekker gerelaxed.Volgende dag een heerlijke wandeling gemaakt en zeehonden gespot!!

Zondag ochtend weer vroeg langs de weg op weg naar onze eind bestemming: Waipara.
Het zag er gezellig uit op de camping, dus we hadden ons tentje opgezet, boodschappen gedaan in Christchurch (want ja Waipara is zo groot dat de de meeste mensen niet eens weten waar het is) en toen waren we er helemaal klaar voor om maandag te beginnen met werken. We begonnen de eerste 2 uur met een health en safety training. Ze zijn hier wel voorzichtig hoor, zelfs een bijna ongeluk, of een situatie dat een ongeluk had kunnen zijn, moeten we melden, een nearmiss. Maar ook een sneetje in je vinger moet papier werk van worden gemaakt. Ach ja ze willen zeker wat extra werk hebben.

Ondertussen zit ik hier alweer 2 weken en heb het enorm naar mijn zin! Het werk is niet heel bijzonder, maar onze supervisors zijn erg aardig! Ook heb ik erg leuke collega's:)
Ik zit samen met Claireop de camping, en we hebben het erg gezellilg samen:) In het weekend doen we leuke dingen, zo zijn we al verschillende keren naar Christchurch gegaan voor een festival. Er zijn veel festivals gaande op het moment in Christchurch om de mensen een beetje op te vrolijken, want de stad zelf is nog een beetje een droevige bedoening na de aardbeving.

Overdag is het hier heerlijk weer, maar 's nachts kan het hier afkoelen tot 4 graden brrrrr, dus we hebben al een extra deken aangeschaft.
Ondertussen ben ik ook een ervaren hitchkiker, want zonder een lift komen we niet uit Waipara.

Helaas niet zoveel foto's deze keer want mijn USB werkt op een of andere maigische wijze niet... Maar ik geloof dat ik al heel eel verteld heb, dus msischien is dat ook wel genoeg voor deze keer.

Nou dat was een heel verhaal, hopelijk niet te lang...

Liefs

  • 10 Februari 2014 - 16:28

    Papa En Mam:

    Blij om alles weer even terug te lezen, Jann. Fijn dat je even tijd, plaats en internet gevonden hebt om iedereen weer even op de hoogte te brengen. Mensen dachten al dat je onder een andere blog aan het schrijven was!
    Groetje en xxxx van P- M- B- I.

  • 10 Februari 2014 - 18:40

    Astrid:

    Mooi verhaal weer Jans. Goed om van je te horen en lekker dat je het in Waipara beter naar je zin hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 12600

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: