Dag: 104 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu Dag: 104 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janneke Groen - WaarBenJij.nu

Dag: 104

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

09 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is vandaag precies dag 104 van mijn grote reis. Een mooie dag om maar weer eens een update naar Nederland te sturen dacht ik zo. Afgelopen weken waren heerlijk, maar vrij rustig. Af en toe een feestje, een filmpje gepakt naar de musical Wicked geweest. Lekker wezen zwemmen en met mooi weer naar het strand. We zijn een avondje wezen glowgolven en verder moet er ook gewerkt worden.
Vorige week zondag was zwartepiet bij een aantal Nederlandse gezinnen met jonge kinderen, en daarna mochten we nog heerlijk blijven BBQen. Het was erg leuk en gezellig! Heel leuk om te ervaren hoe zij hier hun leven zijn gaan leven en hun Nederlandse tradities houden. Toen ik daar zo zat dacht ik, dit zou ik opzich ook wel willen later, maar dat zeg ik maar niet tegen papa en mama:P
En ik heb zelf ook een pakje van Sint en Piet uit Nederland gehad, dat was wel even een tranentrekker zeg, wat een verassing!
Met afgelopen week veel regen ben ik naar het museum geweest.
Gisteren hebben we een winetasting op Waiheke gehad. Erg lekker, leuk en gezellig! Want het was wel iets meer wijn dan alleen proeven en het ging op zijn Nieuw- Zeelands, dus soms flink door drinken haha.

Dat zijn eigenlijk alle activiteiten die ik beleefd heb, niet zoveel dus, maar ik moest even op de centjes letten, want vanaf aankomend weekend zal ik niet veel meer thuis zijn. Ik zal jullie wat vertellen vanaf 5 januari heb ik helemaal geen thuis meer. Ik heb mijn contract hier op gezegd en ik zie wel wat ik ga doen. Ik ga eerst met paps en mams reizen, en daarna wil ik graag naar het Zuider- eiland toe, dus mijn appartementje hier heb ik niet meer nodig.

En hoe het verder met mij gaat? Goed hoor. Met ups en downs. Want ook hier heb ik het niet altijd even makkelijk. En dat is niet altijd even leuk, maar het geeft niet het hoort bij het leven en ik leer ervan. En dat is de rede waarom ik naar Nieuw- Zeeland ben gegaan, om te leren, een avontuur aan te gaan en op zoek gaan naar mezelf. Nou ik kan jullie vertellen, deze dingen komen hier meer dan genoeg aan bod:)

  • 09 December 2013 - 10:29

    Lara:

    Wat fijn dat je je zo vermaakt daar, ondanks de ups en downs! En wat leuk dat je ouders langskomen! Ik wens je nog heel veel plezier en mooie momenten om jezelf te leren kennen. Liefs,Lara

  • 09 December 2013 - 10:35

    Annette:

    Janneke, zo nu en dan spreek ik je ma en hoor dan verschillende verhalen over jouw activiteiten
    maar ik vind je een KANJER zoals je dit allemaal onderneemt. Nog even geduld en dan heb je die vertrouwde arm weer even om je heen. Samen rondreizen en de toerist uithangen, goed plan!
    veel plezier en de koude en natte groetjes van af de wipbrug.

  • 09 December 2013 - 10:40

    Pap En Mam:

    Even die zuchten, maar we komen eraan.... kus van P, M, B en I

  • 09 December 2013 - 10:54

    Ilse:

    Ik denk dat ik de echte Janneke wel een beetje ken, want dat is een supermeid!!!!!!

  • 09 December 2013 - 19:35

    Marga Van Leeuwen:

    hoi janneke wat blijft het byzonder om je verslag te lezen en wow uit dat vliegtuig hier in huis is er eentje die daar toch wel wat jeloers op is en dat ben ik niet want voor mij zou het alle kleuren van de regenboog zijn op de verkeerde plek. wel is het heel wijs om verder te trekken naar andere oorden want op deze plek heb je het wel gezien denk ik het land is toch heel groot en van elk moment op je reis leer je dus supper dat je tot dit besluit bent gekomen het aftellen is zeker al gestart ook bij je ouders wij horen ook via je paps (vanwege het klaverjassen samen met oa willem) dat zij zin in hebben. ik geniet van vrije tijd die ik vul met haken want dat heb ik deze zomer geleerd en voor de warme oma mutsen en sjaals ben ik aardig wat uurtjes bezig geweest maar wel heel leuk om te doen met alle neonkleuren die deze winter in zijn. de kerstboom is in huis dus wij tellen hier ook af dan is 2013 ook alweer voorbij. hier laat ik het weer even bij nog heel veel plezier en tot leesberichtjes marga van leeuwen ps hopelijk heb ik nu niet zo veel typ fouten in de tekst

  • 10 December 2013 - 00:29

    Jann I Loveyouu:

    <3 <3

  • 11 December 2013 - 09:57

    Spaander:

    Hoi Janneke, Mooi om weer wat van je te horen. Wat heb je al weer veel nieuwe ervaringen opgedaan waar je zeker sterker uit zal komen. Heel veel plezier straks met je ouders en succes met je nieuwe uitdagingen. Maar dat gaat allemaal wel lukken. Alle ervaringen neem je straks maar weer mooi mee terug en daar kun je de rest van je leven nog op teren. groetjes Simone en de rest

  • 16 December 2013 - 22:11

    De Huijbertsjes:

    hoi Janneke,
    leuke foto net op facebook bekeken, toch wel apart dat je daar kerst viert dit jaar. We beginnen je wel meer te missen hoor, je komt toch wel weer lekker thuis in feb? hou je goed we denken aan je xxx B+M+A+I+S

  • 24 December 2013 - 14:43

    Ans Groen:

    he janneke
    wat leuk om je zo te volgen mooie fotoos
    we wensen je hele fijne feestdagen en een hele leuke tijd met je vader en moeder.
    we blijven je volgen hoor groetjes van tante ans en ome jan

  • 28 December 2013 - 11:24

    Saskia Kuin:

    Hallo Janneke,
    Wat ben je toch een stoere meid. Ik heb je verhalen tot u toe weer gelezen en vind je superdapper. Je maakt zo ontzettend veel mee, supertof dat je dit doet.
    Volgens mij zijn je ouders inmiddels bij je, want ik probeerde ze net nog even te bellen maar kreeg geen gehoor.
    Geniet van de tijd samen en voor daarna veel plezier op het Zuider eiland.
    Ik wens je een goede bijzondere jaarwisseling toe daar aan de andere kant van de wereld, en veel geluk, gezondheid en fantastische ervaringen toe voor 2014!!
    Groetjes.

  • 01 Januari 2014 - 14:33

    Joke En Lou Beerepoot:

    Hallo Janneke, Ans en Hans,

    Ik volg met veel belangstelling je 'op zoek naar jezelf reis' aan de andere kant van de wereld.
    Het is echt dapper om van de Wipbruglaan zo'n reis te ondernemen.
    Succes met het vinden van werk etc. en voor 2014 gezondheid en dat je verder mag genieten van deze grote ervaring. Ook paps en mams de h. groeten en de beste wensen. Groet, Joke en Lou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 12607

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: