BE HAPPY - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Janneke Groen - WaarBenJij.nu BE HAPPY - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Janneke Groen - WaarBenJij.nu

BE HAPPY

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

25 Maart 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Ten eerste: sorry voor de vele fouten. Maar ik reis op het moment met de tablet van papa. En hoewel we nu al een tijdje samen zijn, we kunnen het niet met elkaar vinden... Maar ik zal mijn best doen.;)
Goed waar waren we gebleven? Waipara en de wijngaard. In totaal ben ik daar 4 weken geweest. Ik had aardig wat geld verdiend en wilde graag vrijheid, dus had ik voor 15 dagen een autootje gehuurd. En daar ging ik dan heerlijk on the road. Lekker in mijn eentje. Stoppen waar ik stoppen wilde, doorrijden waar ik het niet zo interessant vond heerlijk! En ik ontmoette fantastische mensen onderweg. Het echte back to nature leven met mijn tentje, mijn gaskookertje, één kommetje dat voor alles diende en mijn record was 5 dagen geen douche, gatsie!! Maar ja die had ik nou eenmaal die iedere dag bij de hand. Maar ik genoot volop! Van alles, de helderste blauwe meren ooit, de pinguïns, de zeehonden, de zee! De bossen, de rivieren, de bergen, de vogels, de watervallen, de fjorden... heerlijk! Na een week ontmoette ik Claire weer, want we gingen de copland track lopen, een 2 daagse wandeling door de bergen van 36 km. En ik kan je vertellen het was fantastisch! Ook al was het wel zwaar aan het einde van de dag, aangezien we alles op onze rug meesleepte. Gelukkig werden we aan het einde van de eerste dag beloond met natuurlijke warmwaterbronnen, en dit wisten we dus hadden de wijn ook mee genomen. Perfect! Met een fantastisch uitzicht, wat wil je nog meer... oké een chipje had lekker geweest, maar ja we konden niet alles hebben haha. Toen we aan het eind van de tweede dag weer beneden waren, kan ik zeggen dat ik best wel trots was! Daarna zijn we naar de mooiste campsite geweest waar ik ooit ben geweest. Om hier te komen moesten we 15 km door de bushbush rijden, en daar was het dan, aan het strand, met uitzicht op de gletsjers.. ja dit was toch wel echt super mooi! We zijn ook nog naar het wildfood festival geweest waar het ons plan was om de testikels van een schaap te eten en allemaal rare insecten, maar toen we het zagen zijn we toch van gedachten verand haha, het zag er echt verschrikkelijk uit! Maar we hebben wel wat gekke dingen geproefd, zoals krokodil en kangoeroe. Verder heerlijk genoten van de muziek. Weer iets heel anders dan al die natuur, maar ook weer fantastisch!
En toen was het alweer bijna tijd om mijn autootje terug te brengen.. Maar het was absoluut de beste keuze die ik had kunnen maken :).
Met de bus en boot terug naar Auckland, want er stond iets interessants op de planning. Een 10 daagse meditatie cursus, Vipassana. Dit leek mij een mooie afsluiting van mijn reis, en dat was het absoluut! Ik kan jullie niet precies uitleggen hoe het was maar het was heel interessant, indrukwekkend, en ik heb er zeker wat aan in mijn leven:) en wil het nog wel een keer doen in de toekomst.
En toen was het voorbij... nog 2 dagen in Auckland, afscheid genomen van Fraukje en Claire. En nu? Nu zit ik op het vliegveld in Hongkong.
Het zit er op, wat zijn die 7 maanden voorbij gevlogen.. met ups en downs, maar als ik terug kijk zijn mijn downs erg goed en leerzaam voor mij geweest, en ik heb er iedere keer iets positiefs uitkunnen halen.
7 maanden verder, 7 maanden wijzer,7maanden met onwijs veel ervaringen, 7 maanden vol mooie dingen. En nu onderweg naar huis met een hoofd vol fantastische ervaringen.
Bedankt voor het lezen van mijn verhalen, en tot in Nederland!

• 25 Maart 2014 - 19:47

Pap En Mam:

Laatste verhaal, laatste stukje van je reis, maar een herinnering voor eeuwig.
    We gaan je gauw zien en willen alles horen. Succes met het laatste stukje in the Aero-plain.
    Tot gauw. P- M- B-I

• 25 Maart 2014 - 20:00

Astrid:

Tot snel Jans! Het was leuk om op de hoogte te blijven van al je avonturen :D

• 25 Maart 2014 - 22:08

S. Spaander:

Goede terugreis en bedankt voor het delen van je ervaringen.